Jouw talent is er thuis.
Ludger College › Nieuws

Omleiding fietspad Keppelseweg

We attenderen de leerlingen erop dat wegens werkzaamheden vanaf 25 mei tot 17 juni de parallelweg/fietspad langs de Keppelseweg voor (fiets)verkeer zal zijn afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid. 
Misschien doe je daarom wat langer over de weg naar school. 

Hou daar 's morgens s.v.p. rekening mee, zodat je tóch op tijd in de les kunt zijn.


DAT'ers worden zelf kunst

DAT'ers worden zelf kunst

Werkplaatsmiddag over fotografie

23 mei 2016 - DAT staat voor Design en Art Talententraject. Deze leerlingen bereiden zich voor op een studie aan de kunstacademie, bijvoorbeeld door 'werkplaatsmiddagen'. Dit keer maakten de leerlingen bij ArtEZ in Enschedé kennis met een echte professionele fotostudio. Daar transformeerden ze zichzelf tot een kunstwerk.

TOM-klas 2 naar Amsterdam

TOM-klas 2 naar Amsterdam

Architectuur, stedenbouw en schilderkunst

20 mei 2016 - Amsterdam is gewoon dé stad! Niet alleen vanwege Ajax, maar ook vanwege het Concertgebouw en natuurlijk ons onovertroffen Rijksmuseum.
Ook is er een architectuurstroming, zo'n eeuw geleden, die 'de Amsterdamse School' heet. 
Vrijdag gingen de TOM-leerlingen uit klas 2 op pad om daar kennis mee te maken.

Koekendaal onder de loep

Koekendaal onder de loep

Biologisch onderzoeken in 1v-project

17 mei 2016

Wat struint daar door het struikgewas? 
Wat moeten die jongelui daar in die bosjes? 

Sttt, biologisch onderzoek. 
Dat is er in vele soorten, weet je...


Kunstproject de Toekomst

Kunstproject de Toekomst

Klas 2 waagt zich op onbekend terrein

13 mei 2016 - Kunst: nooit vanzelfsprekend. Het zit niet in een hokje, trekt zich niks aan van grenzen. Goeie kunst roept iets in je op waar je eerst geen woorden voor hebt.
Zo'n honderd tweedeklassers gingen ermee aan de slag. Een sprong in het duister. Want hoe maak je in drie dagen een kunstwerk met dans, muziek, beeldende kunst, film en theater?

Globaland 2016

Globaland 2016

Wereldproject klas 1

10 mei 2016 - In deze activiteitenweek hielden onze brugklassers zich de eerste twee dagen bezig met het project "Globaland".
Ze kregen de opdracht een land te besturen. Een land dat in moeiljkheden verkeert.
Dat was interessant, leuk, en ook spannend. Want: zou het lukken de milieuvervuiling te verminderen en de economie weer aan de gang te krijgen??